آسانسورهای پکیج

پکیج آسانسور

آسانسورها بخش جدایی‌ناپذیر تمام برج‌ها و ساختمان‌ها به شمار می‌روند. این وسیله نقلیه که وظیفه جابجا کردن افراد و وسایل را در بین طبقات مختلف ساختمان به عهده دارد، تغییرات زیادی را در دوره پیشرفت خود طی کرده است. امروزه، با نسل جدیدی از آسانسورها به نام پکیج آسانسور روبه‌رو هستیم که با آسانسورها ترکیبی متفاوت هستند.

آسانسور یا بالابر، به وسیله ای گفته می شود که به کمک آن می توانیم در بین چندین طبقه به راحتی جا به جا شده و یا اشیا و بسته های مختلف را انتقال دهیم. برای اینکه این جا به جایی به آسانی و بدون ایجاد مشکل، صورت بگیرد؛ آسانسور از تجهیزات و اجزای زیادی تشکیل شده است. طراحی این تجهیزات پیشرفته، به گونه ای است که پس از تولید نیروی مورد نیاز جهت حرکت که به واسطه موتور صورت می گیرد، تابلو فرمان توقف و کنترل آسانسور را بر عهده دارد.

آسانسور پکیج چیست؟

تمام آسانسورها ساختار کلی نسبتا مشابهی دارند که شامل قطعات مختلفی مثل تابلو فرمان و پنل دکمه‌ها، قرقرها و غیره است. به طور کلی آسانسورها از لحاظ نصب به دو دسته آسانسور پکیج و آسانسور ترکیبی تقسیم می‌شوند. آسانسورهای ترکیبی در محل نصب و assemble می‌شوند. اما پکیج آسانسور در واقع مجموعه‌ای پیش ساخته از آسانسور به همراه تمام قطعات مورد نیاز آن (برای نصب و کارکرد آن) است.

منظور از آسانسور ترکیبی (assembli)، آسانسوری است که هر جزء آن می تواند تولید یک شرکت و برند مجزا باشد. در واقع همان طور که از نامش پیداست، قطعات این آسانسور ترکیبی از چندین برند می باشد. در مقابل پکیج آسانسور (package) دارای قطعاتی با اندازه خاص برای محل مورد نظر بوده و تمامی اجزای آن متعلق به یک برند و شرکت می باشد.

در یک پکیج آسانسور تمام اجزای ریز و درشت یک آسانسور از موتور و کابین آسانسور گرفته تا ریل و واشر پیچ وجود دارد. همچنین در زمینه نصب، بر خلاف آسانسورهای معمولی، نیاز به هیچ نوع جوشکاری، فرزکاری و مواردی از این دست نیست چون کلیه این موارد از قبل پیش‌بینی شده‌اند و در جای معین خود در پکیج قرار گرفته‌اند.

در واقع در پکیج آسانسور همه اجزای این محصول، از کوچکترین قطعه مثل واشر پیچ تا موتور آسانسور و ریل آن از شرکت تولید کننده ارسال می گردد. لازم به ذکر است شخصی که وظیفه نصب آسانسور راه به عهده دارد، نیاز نیست اقداماتی از جمله : جوشکاری و … را انجام بدهد؛ چرا که تمامی قطعات از قبل در جای مشخص خود قرار گرفته و نیاز به کار اضافه ای نیست.به طور کلی آسانسورها از نظر نحوه نصب در دو دسته ترکیبی و پکیج قرار می گیرند.

کاربری پکیج آسانسور اولیفت

پکیج از نظر کاربری تقریبا مشابه آسانسورهای ترکیبی هستند، با این تفاوت که کمپانی‌های خارجی پکیج آسانسور را صرفا با هدف تسهیل و استانداردسازی فرآیند خرید و نصب آسانسور تولید می‌کنند. البته مشتریان می‌توانند پکیج‌های وارداتی را از طریق شرکت‌های تولیدکننده و سرویس‌دهنده آسانسور، مانند شرکت اولیفت، به آسانی خریداری کنند.

پکیج آسانسور

انواع پکیج آسانسور اولیفت

شرکت اولیفت اولین ارائه‌دهنده انواع پکیج آسانسور گیرلس و گیربکس، به دو صورت نیم‌پک و تمام پک است.

تفاوت پکیج آسانسور گیرلس و گیربکس

آسانسورهای گیرلس که نسل جدیدی از آسانسورها به شمار می‌روند فاقد گیربکس هستند و به همین دلیل میزان لرزش اتاقک در آن‌ها بسیار کمتر است. بنابراین این نوع آسانسور نیازی به روغن‌کاری ندارند. در حالی که روغن‌کاری به موقع برای سلامت موتور آسانسورهای گیربکس ضروری است.

به طور کلی می‌توان گفت که آسانسورهای گیرلس برای ساختمان‌های پررفت‌وآمد گزینه بهتری به شمار می‌روند، زیرا میزان دور موتور آن‌ها چیزی حدود 150 دور در دقیقه است که در مقایسه با موتور گیربکس، حدود 1500 دور در دقیقه، بسیار پایین‌تر است. دور موتور بالا باعث داغ شدن موتور و حساسیت و آسیب‌دیدن سنسور دما می‌شود که در طولانی مدت بسیار خطرناک بوده و تعمیر و تعویض آن هزینه‌بر است.

پکیج کامل آسانسور اولیفت

اولیفت یکی از معتبرترین و بزرگترین تامین‌کنندگان انواع آسانسور و قطعات و تجهیزات مربوط به آن است که در هر دو بخش تولید و ارائه سرویس و خدمات آسانسور فعالیت می‌کند و در شهرهای مختلف ایران نمایندگی دارد. این شرکت معتبر، با ارائه خدماتی مبنی بر تجربه، دانش فنی و تخصصی، کیفیت و قیمت معقول و رقابتی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید آسانسور پکیج به شمار می‌رود.

مزیت‌های پکیج آسانسور اولیفت

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید پکیج آسانسور اولیفت، تنوع ظرفیت آسانسورهای نیم‌پک و تمام‌پک آن است که از حدود 6 تا 26 نفر برای انواع مدل‌های اکو و پرو متغیر است. سرعت جابجایی این آسانسورها بین 1 تا 1.6 متر بر ثانیه است که سرعت کاملا استاندارد و مناسبی در مقایسه با سایر آسانسورها به شمار می‌رود.

مزیت دیگر پکیج آسانسورهای اولیفت، قیمت مناسب آن‌هاست که این آسانسورها به گزینه‌ای ایده‌آل برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، محصولات این مجموعه، با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای حفر چاه تولید شده‌اند و از این جهت نگرانی برای خریداران وجود ندارد. ضمن این که، اولیفت، هزینه بسیار مناسبی را در مقایسه با رقبای خود در نظر می‌گیرد و در مقابل، کیفیت محصول و فرآیند نصب را برای تمامی خریداران تضمین می‌کند.

پکیج آسانسور اولیفت

مزایا و معایب آسانسورهای پکیج

آسانسورهای پکیج نسبت به آسانسورهای ترکیبی دارای مزایا و معایبی از لحاظ خرید، نصب و کارایی هستند که در ادامه نام برده شده‌اند:

مزایا

  • انواع مختلف پکیج معمولا تابلو فرمان‌هایی با ویژگی‌های اضافه و آپشن‌های بیشتر دارند.
  • کلیه قطعات و اجزای موجود در پکیج آسانسور توسط یک کمپانی واحد خارجی تولید می‌شوند و این بدان معناست که اولا مشتری هیچ قطعه غیر اصلی خریداری نمی‌کند، و دوما تمام قطعه‌ها با یکدیگر همخوانی دارند. این در حالی است که قطعات آسانسورهای ترکیبی توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند و در بعضی موارد ممکن است مرغوب نبوده یا با هم همخوانی نداشته باشند. همین موضوع می‌تواند در آینده باعث بروز خرابی‌های متعدد آسانسور شود.
  • تابلو فرمان آسانسور پکیج توسط شرکت‌های خارجی تولید می‌شود اما بسیاری از تابلو فرمان‎‌های آسانسورهای ترکیبی در ایران تولید می‌شوند.
  • ترکیب کردن قطعات در آسانسورهای ترکیبی فرآیندی زمان‌بر است و محدودیت‌های خاص خودش را دارد (ممکن است هر طرحی در هر ساختمانی قابل اجرا و استفاده نباشد). اما پکیج آسانسور با سرعت بالا و بدون توقف و محدودیت، نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • طراحی پکیج آسانسورهای بسیار اصولی و بر طبق استانداردهای جهانی انجام می‌شود و کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در تولید این محصول بسیار بالاست.

معایب

  • هزینه سرویس ارسال و نگهداری پکیج آسانسور بسیار بالاست چون این نوع آسانسور اصلا در ایران تولید نمی‌شود و باید از کشورهای خارجی وارد شود. شرکت‌های واردکننده مبالغ بالایی را جهت تحویل این نوع آسانسور به مشتریان دریافت می‌کنند. همچنین مدت زمان تحویل آسانسور پکیج بسیار زیاد است.
  • از آن جا که قطعات آسانسور پکیج در یک مجموعه و کنار هم خریداری می‌شوند و همه این قطعات خارجی هستند، در صورتی که یک قطعه خراب شود یا از کار بیفتد امکان تعمیر آن وجود ندارد و هزینه جایگزین کردن آن نیز (در صورت امکان‌پذیر بودن) بسیار بالاست.
  • به دلیل وجود تحریم‌های کشور ایران وارد کردن قطعات خارجی کار آسانی نیست. بنابراین استفاده از محصولی که قطعات آن در ایران وجود ندارد، خریدار را با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو می‌کند.

از آنجایی که پکیج آسانسور دارای اجزایی با کیفیت بالا و از یک برند می باشد، بنابراین کیفیت تمام قطعات در یک سطح می باشد و به ندرت، دچار خرابی می گردد. در مقابل چون در آسانسور ترکیبی، هر قطعه متعلق به یک برند خاص می باشد، بنابراین حتی در صورتی که برخی از قطعات دارای کیفیتی بی نظیر باشند، در نهایت ممکن است به دلیل خرابی یک قطعه بی کیفیت، کل کارکرد آسانسور با اختلال مواجه گردد.

از طرفی آسانسور پکیج، به دلیل کیفیت بالای قطعات، دارای هزینه نصب و نگه داری بالایی هم می باشد. همچنین برای استفاده از خدمات سرویس و نگه داری آن، تنها باید با شرکت وارد کننده در ارتباط بود.

نصب پکیج آسانسور

نصب پکیج صرفا توسط نمایندگی کمپانی تولیدکننده انجام می‌شود. به همین دلیل هزینه نصب این نوع آسانسور بسیار بالاست. شما می‌توانید پس از تحویل آسانسور پکیج با نمایندگی برندی که از آن خرید کرده‌اید تماس بگیرید و درخواست نصب محصول را داشته باشید.

تکنسین نصب این محصول ،بدون نیاز به هر نوع تجهیزات و طی مراحل اضافه، در محل حاضر می‌شود و نصب آسانسور را انجام می‌دهد.  تنها نکته مهم این است که شما باید محصول مورد نظر را با نقشه مربوطه، که بر اساس آن محصول را انتخاب کرده‌اید، مطابقت داده و هرگونه مغایرت را به نمایندگی اطلاع دهید.

همچنین به یاد داشته باشید که در زمان انتخاب پکیج، لازم است علاوه بر اندازه و طرح، به نحوه نصب آن نیز توجه کنید. نحوه نصب آسانسور باید در ساختمان مورد نظر شما قابل اجرا باشد، در غیر این صورت نمایندگی و شرکت فروشنده مسئولیتی را در قبال مشکلات احتمالی به عهده نخواهند گرفت.